اینستاگرام با عرضه قابلیت جدید خود به اسم Reels پا به عرصه رقابت با تیک تاک گذاشت.

قابلیت Reels مشابه تیک تاک به کاربر اجازه می‌دهد تا ویدیوی کوتاه تولید کرده و با اضافه کردن آهنگ آن را با بقیه به اشتراک بگذارد. به کمک این قابلیت می‌توانید کلیپ‌هایی تا حداکثر ۱۵ ثانیه درست کرده و موزیک دلخواه، فیلتر یا افکت‌های مختلف را به آن اضافه کنید.

با Reels اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

Instagram Reels با استوری این شبکه اجتماعی تفاوت دارد. در این قابلیت، کاربران در مدت زمان 15 ثانیه ای و با استفاده از انواع ابزار های خلاقانه که در اختیارشان است، می توانند کلیپ های کوناه ویدیویی تولید کنند. همچنین در بخش Explore نیز گزینه ای برای نمایش بهتر کلیپ ها در نظر گرفته شده است.

اینستاگرام قابلیت جدید Reels را این‌گونه توضیح می‌دهد: «ریلز شما را دعوت می‌کند تا ویدیوهای جذاب و سرگرم‌کننده بسازید و آن‌ها را با دوستان خود یا هر کاربر دیگر در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. کلیپ‌های کوتاه و ویدیوهای شامل چندین کلیپ ۱۵ ثانیه بسازید و از قابلیت‌های صدا و جلوه‌های خاص و ابزارهای ویرایش خلاقانه استفاده کنید. می‌توانید ویدیوهای ریلز را در فید با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید و اگر حساب کاربری عمومی دارید، در بخش جدیدی در تب Explore آن را به همه‌ی جامعه‌ی اینستاگرام نشان دهید. بخش Reels در Explore این امکان را برای شما فراهم می‌کند که یک تولیدکننده‌ی محتوا شوید و مخاطبان جدیدی در سطح جهانی پیدا کنید».

نحوه ایجاد یک فیلم با Reels  اینستاگرام

Reels یک حالت جدید در منوی دوربین اینستاگرام است که بین حالت پیش فرض و Create در منوی پایین در کنار Story قرار گرفته است.

برای دسترسی به آن کافیست دوربین استوری را باز کرده و نماد Reels را پیدا کنید.

Instagram Reels یک حالت جدید در منوی دوربین استوری اینستاگرام است که بین حالت پیش فرض عادی و حالت Create در منوی پایین در کنار “Story” قرار دارد.

برای دسترسی به آن ، کافیست دوربین استوری  را باز کرده و نماد Reels را پیدا کنید.از این صفحه می توانید با ضربه زدن روی نماد موسیقی ، آهنگ خود را انتخاب کنید:

افزودن موسیقی به IG Reels

با فشار دادن نماد پخش ، سرعت فیلم خود را انتخاب کنید:

با انتخاب نماد کرنومتر ، مدت زمان کلیپ های خود را انتخاب کنید. وقتی یک تایمر تنظیم می کنید ، قبل از شروع ضبط یک شمارش معکوس به وجود می آید:

مشابه حالت Boomerang ، می توانید برای اعمال جلوه ها یا فیلترهای AR در ویدیوی Reels Instagram خود ، به همه جا بروید.

می توانید انتخاب کنید که از فیلترهای قبلی ذخیره شده استفاده کنید یا می توانید تا انتها حرکت کرده و روی  Browse Effects  ضربه بزنید.

تقریباً مانند TikTok ، می توانید چندین بار در طول فیلم ۱۵ ثانیه ای خود با فشار دادن و نگه داشتن دکمه ضبط شروع و متوقف کنید.

هنگامی که از نتیجه کار راضی شدید ، می توانید عکس جلد را با یک تصویر کوچک ویدیو ویرایش کنید یا یک جلد از گالری خود اضافه کنید. سپس می توانید آن را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید ، آن را برای دوستان ارسال کنید ، آنرا در استوری به اشتراک بگذارید یا آن را به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید.

نکته آخر

در حال حاضر ، Reels Instagram فقط در برزیل ، فرانسه و آلمان و 50 کشور دیگر در دسترس است. اما با توجه به ویژگی های ویرایش کافی ویدیو برای رقیب TikTok ، ما انتظار داریم که در آینده آن را به کشور های بیشتری منتقل کند.

هنگامی که این قابلیت برای کشور ایران فعال شد ما برای اطلاع رسانی و آموزش بیشتر این پست را به روز رسانی میکنیم.