مدیر عامل  مجموعه تولید و صادراتی مارال چرم  اعلام کرد که کارآفرینان این صنایع که در یک قرن گذشته همواره در ایجاد اشتغال بالا و افزایش تولید و صادرات نقش آفرین بوده اند ، طی سال های اخیر اسیر و گرفتار انبوه موانع و دست اندازه‌ای غیر طبیعی شده اند.

سید جلال حسینی خواه روز  پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با  گرامیداشت هفته ملی مهارت، اظهار امیدواری کرد با آغاز فعالیت دولت سیزدهم شعار سال به‌ معنای کامل کلمه عملیاتی شود و بخش تولید و صنعت نقطه عطفی را در بهبود فضای کسب کار و حرکت در مسیر مانع زدایی ها و پویایی اقتصاد را تجربه نماید.

دلال ها بازار مواد اولیه را سیاه کرده اند 

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز با اشاره به انبوه مشکلات ناشی از عرضه مواد اولیه صنایع نساجی، پوشاک و چرم‌ در بازار سیاه و کم توجهی مسوولان نسبت به رفع این معضل حاد ابیان داشت : انتظار می رود  بابرگزاری  نشست های تخصصی مشترک‌ دولتمردان تازه نفس و کارشناسان این صنایع دست دلال های سودجو از مواد اولیه کوتاه و آرامش در بخش  تولید و صادرات حاکم شود.

این فعال اقتصادی اظهارات اخیر رییس جمهور منتخب  در بحث تولید و اشتغال را نشانه حرکت به سوی برنامه ریزی در جهت ایجاد تحول در ریل تولید و صادرات عنوان کرد.

کارشناسان پوشاک و چرم دولت را برای رفع موانع تولید یاری می دهند

حسینی خواه گفت:  کارآفرینان و کارشناسان صنایع نساجی، پوشاک و چرم که در تولید و اشتغال نقش مهمی را بر عهده دارند برای ارائه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی و یاری دادن  تیم  اقتصادی دولت سیزدهم جهت رفع موانع تولید و صادرات آمادگی دارند.

شکوفایی اقتصاد هدایت سرمایه ها به سوی تولید را طلب می کند

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز با تاکید بر ضرورت بهره گیری از نخبگان و لزوم مشارکت صاحبان سرمایه در داخل و خارج کشور جهت ایجاد تحول در تولید و صادرات افزود:  امروز کشور ما در دنیا به عنوان یک نظام سیاسی قدرتمند مطرح است، اما در بحث اقتصاد همچنان با انبوهی از موانع و چالش های فراوان ناشی از قوانین کهنه و حرکت های ناهماهنگ، سلیقه ای و کارشناسی نشده مواجه هستیم.

حسینی خواه تقویت تعامل با کشورها در بحث تولید و صادرات را راهکاری مهم و کارآمد در شکوفایی اقتصاد جامعه ذکر کرد و گفت: طی یک دهه اخیر  حرکت دولت ها در این زمینه به ویژه دیپلماسی اقتصادی کمرنگ‌ بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: رییس جمهور منتخب و دولت ایشان که هفته آینده رسما آغاز به کار خواهند کرد ضمن تقویت دیپلماسی اقتصادی در سفارتخانه های ایران در دنیا بستر مناسبی را در توسعه صادرات فراهم آورند.

دانشگاه‌ها مشکل کمبود نیروی متخصص را برطرف کنند

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز در ادامه این گفتگو ضرورت ایجاد هماهنگی میان دانشگاه‌ها و بخش تولید کشور جهت تربیت نیروهای کاردان و کارشناس مورد نیاز بخش صنعت را مورد تاکید قرار داد.

حسینی خواه  گفت: بخش تولید در شرایطی با مشکل کمبود نیروی تحصیلکرده در رشته‌های مرتبط مواجه است که هزاران دانشجوی فارغ التحصیل رشته های مختلف از بیکاری رنج می برند.

وی همچنین توسعه مراکز آموزش های فنی و حرفه ای و ایجاد مدارس عالی آموزش های مهارتی جهت  تأمین و توامند سازی نیروی انسانی ماهر و کاردان را ضروری عنوان کرد و گفت: در استان البرز در  زمینه آموزش های مهارتی اقدامات  مناسبی انجام شده است