شهر تبریز از قدیم الایام در حوزه تولید و عرضه کفش در داخل و خارج  کشور شهرت و آوازه جهانی داشته است و در اغلب خانواده‌های تبریزی، این شغل از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

اما متاسفانه در چند سال اخیر مواردی چون عدم ثبات نرخ ارز و در پی آن متغیر بودن قیمت تأمین مواد اولیه، صنعت کفش تبریز را با مشکلات بزرگ و عدیده ای رو به ‌رو کرده است.

در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی با کمترین ظرفیت تولید، فعالیت می‌کنند و علاوه برآن نیمی از تعداد پرسنل فعال در این حوزه کاهش یافته است و در نتیجه این صنعت در حال رکود و نابودی است .

در پی معضلات به وجود آمده برای این صنعت و فعالان این حوزه، همایشی با هدف کمک به احیای صنعت کفش دست دوز چرم تبریز، تقدیر از پیشکسوتان این صنعت و نهادینه کردن فرهنگ تجلیل در جامعه، با حضور جمعی از مسئولین این شهر در آذرماه ۹۸در تبریز برگزار گردید.

علاوه براین از تعدادی پیشکسوتان این صنعت به عنوان سرمایه های گرانقدر تکریم و تجلیل به عمل آمد، همچنین به خانواده پیشکسوتانی که در قید حیات نبودند نیز تندیس و لوح تقدیر اهدا گردید.

در حاشیه این همایش از اولین کارت پستال این صنعت، تحت عنوان ماندگاران کفش تبریز که با استفاده از تصاویر پیشکسوتان و بازار کفاشان طراحی شده بود رونمایی شد.

باتوجه به این که صنعت کفش چرم در کشور ما از ظرفیت‌های نهفته بسیاری برخوردار است و می‌تواند ارز آوری زیادی داشته باشد، دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند و موانع موجود بر سر راه را بردارد.

لذا کلیه فعالان در این حوزه نیز هر یک به نحوی می بایست در حمایت از این صنعت، گامی هر چند کوچک بردارند بنابراین در این راستا گروه تولیدی و صادراتی مارال چرم نیز به نوبه خود و به امید احیای مجدد این صنعت باسابقه در کشور به عنوان اسپانسر مالی و معنوی از این همایش حمایت کرد .