یکی از بخش های اقتصادی رو به پیشرفت در صنعت مد،  توجه  به کفش و پاپوش  کودکان است. همانطور که مشتریان نسبت به انتخاب کفش های خودشان آگاهی بیشتری پیدا می کنند به کفش کودکان و فرزندانشان نیز بیشتر اهمیت می دهند.

باهدف حفظ سلامت پای کودکان و نوجوانان، برای نخستین بار در کشور ، خط تولید کفش تمام چرم کودک و نوجوان با برند مارال چرم آغاز و وارد بازار مصرف شد.

با تلاش وافر طراحان، متخصصان و کارشناسان مارال چرم عرضه کفش چرمی کودک و نوجوان ، همانند سایر محصولات این برند راهی بازارهای داخلی و خارجی شده است.

کفش مناسب و ایده آل کفشی است که مسئولیت حفاظت از پاها و جذب ضربه‌های ناشی از وزن هنگام راه رفتن و دویدن را برعهده دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از مشکلات پای بزرگسالان ریشه در کودکی آنها دارد و اثرات منفی یک کفش نامناسب می‌تواند طولانی‌تر و بدتر از آن چیزی باشد که تاکنون به آن فکر کرده‌ایم.

از این‌رو خرید کفش مناسب و استاندارد برای کودکان به خصوص در آغاز فصل مدارس نوعی سرمایه‌گذاری برای سلامتی آنها در آینده خواهد بود.

      در هنگام خرید کفش برای کودکان، به نکات زیر توجه کنید:

رویه کفش:

رویه کفش، علاوه بر استحکام کافی، باید از جنسی باشد که شرایط تهویه مناسب را فراهم کند بنابراین انتخاب کفشی با رویه‌ای از جنس چرم برای کودکان دبستانی بهترین گزینه می باشد و بهتر است والدین از خرید کفش هایی با رویه‌های پلاستیکی خودداری کنند، رویه‌های پلاستیکی کفش‌ها مانع تهویه مناسب خواهند شد و در چنین شرایطی، با تعریق پا، کفش به محل مناسبی برای رشد قارچ‌ها تبدیل می‌شود.

کفی کفش:

کفی یک کفش خوب خاصیت ضربه‌گیری و ضربه‌پذیری دارد و قوس کف‌پا را حمایت می‌کند. کفی‌هایی که قوس ندارند، به هیچ عنوان مناسب بچه‌ها در سنین دبستان نیستند.

زیره کفش:

زیره کفش نیز باید از ضخامت کافی برخوردار باشد. به عبارت ساده‌تر زیره کفش نه به اندازه‌ای ضخیم باشد که باعث سنگینی کفش شود و نه در حدی نازک ،که بتوان کفش را به راحتی مچاله کرد. همچنین زیره کفش نباید لغزنده باشد.

پاشنه کفش:

مناسب‌ترین ارتفاع پاشنه برای پسران یک تا یک ونیم سانتیمتر و برای دختران دو تا دو و نیم سانتیمتر است. برخی دانش‌آموزان دختر تمایل دارند کفش های پاشنه بلند بپوشند اما چنین کفش‌هایی احتمال زمین خوردن و پیچ‌خوردگی مچ پا را افزایش می‌دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد پوشیدن چنین کفش‌هایی به خصوص قبل از ۱۲ سالگی کاملاً نامناسب است و عوارضی مانند درد در ناحیه کشکک و پشت زانو و همچنین کمردرد در سنین بالا را به دنبال دارد.

قسمت پشتی یا محل قرارگرفتن پاشنه در کفش نیز باید به گونه ای باشد که با ممانعت از چرخش و جابه‌جایی جانبی پاشنه، ازچرخش پا و تغییر در قوس پا جلوگیری کند.

بنابراین کفش‌های پشت باز به دلیل نبود حفاظت کافی از پاشنه پا، مناسب مدرسه نیستند. در مقابل، کفش‌های ساق‌دار با محافظت از مفصل مچ پا برای کودکان‌ بهترین انتخاب خواهند بود.

قسمت ابتدایی کفش:

قسمت ابتدایی کفش هم باید به اندازه‌ای باشد که امکان خم و راست کردن انگشتان حتی به اندازه کم را فراهم کند.

سایز و اندازه کفش:

انتخاب کفش در اندازه و سایز مناسب پا یکی دیگر از معیارهای مهم خرید کفش مدرسه است. کفش‌های بسیار گشاد یا بسیار تنگ می توانند عامل ایجاد میخچه، رشد ناخن به داخل انگشت یا انگشت چکشی باشد.

منظور از سایز کفش تنها طول آن نیست، بلکه باید به پهنا و عمق یا فضای آن هم توجه کرد، چرا که کفش‌های کم عمق باعث فشار بیش از حد، تغییر شکل و درد روی پا خواهند شد. کفش‌های خیلی باریک هم می‌توانند فشار زیادی را به دو طرف پا وارد کنند و به ایجاد تاول در کناره‌های پا منجر شوند.

زمان خرید کفش:

ایستادن طی روز باعث افزایش سایز پا در ساعات پایانی روز می‌شود؛ از این رو برای انتخاب کفش با سایز مناسب بهتر است والدین تا پایان روز صبرکنند.

همچنین باید توجه داشته باشید که هنگام پوشیدن کفش، به اندازه قطر انگشت شست دست دانش‌آموز، بین پشت پا و پشت کفش فاصله باشد و فضای جلویی کفش در حدی باشد که با پوشیدن آن، دانش‌آموز بتواند انگشتان پا را حرکت دهد.

       توجه: بررسی میزان انطباق پای کودک و سایز کفش او در سنین رشد ضروری است چراکه بعد از سن ۳ تا ۴ سالگی طول پا به طور متوسط هر ۶ ماه به اندازه نیم شماره بزرگتر می‌شود و این بدان معناست که حتی در صورت دوام کفش در طول سال‌های مدرسه، سایز و اندازه کفش ۹ ماه تا یک سال بعد از خرید، مناسب پای کودک نخواهد بود و نیاز به تعویض دارد.

برای مشاهده کفش های بچه گانه اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده جدید ترین محصولات مارال چرم اینجا کلیک کنید.