بوت‏‌ها جزو لاینفک پوشش زمستانی هستند.  اگر زیبا‌ترین لباس‏‌ها را بپوشید اما بوت شما زیبا نباشد بقیه تیپتان به چشم نمی‌آید! برای همین مجموعه‌ای از نکات ضروری در هنگام خرید و انتخاب بوت را برایتان در نظر گرفته ایم:

سعی کنید بعدازظهر‌ها برای خرید بوت بروید. بین استحکام و راحتی کفش اولویت را به راحتی آن بدهید، به خاطر داشته باشید هرقدر پاشنه بوت شما کوتاه‏‌تر و پهن‏‌تر باشد، راحتی پای شما در آن بیشتر خواهد بود.
اغلب برای خرید بوت هزینه زیادی می‌‏کنیم اما از خرید جوراب مناسب غافل می‌مانیم.  بهتر است سراغ جوراب‌های ضخیم نخی بروید که رطوبت پا را جذب می‌کنند و مانع عرق کردن و لیز خوردن پا‌ها می‌شوند. لیز خوردن پا در کفش باعث ایجاد فشار روی قوزک پا و ایجاد تاول‏های ریزپوستی می‌‏شود.

موقع خرید بوت باید چند سوال از خودتان بپرسید. اولین و مهم‌ترین سوال این است: قرار است این کفش‏ را کجا بپوشم؟ مثلا اگر می‌خواهید بوتی برای دم‌دست و گشت‌وگذار درون‌شهری و خرید کردن پیدا کنید آگ‌ها، بوت‏‌های تخت و مدل‎های ارتشی انتخاب‌های خوبی هستند اما اگر فردی اجتماعی هستید و مرتب در محیط‏های هنری رفت و آمد می‌کنید استفاده از بوت‌های شاد بافتنی با شلوار جین ظاهری زیبا به شما هدیه خواهد کرد.
البته بهتر است برای مهمانی سراغ نیم بوت‌های پاشنه دار بروید تا ظاهر رسمی‌تری به شما ببخشد.