– داخل کیف را چک کنید که به اندازه کافی فضا برای لوازمتان داشته باشید.
– کیف های قدیمی خود را دور نندازید، ابتدا جایگزینی مناسب انتخاب کنید و سپس آن ها را دور بیاندازید.
– هر دو هفته یکبار کیف خود را تمیز کنید.
– خیلی هم به مد توجه نکنید چرا که ممکن است قصد استفاده از کیف را برای مدتی طولانی داشته باشید.
– اگر کیفی می‌خواهید که بتوانید هر روز از آن استفاده کنید و می‌خواهید با همه لباس‌های شما صرف‌نظر از رنگش هماهنگ شود، بهترین کار، انتخاب رنگ خنثی است.

– به همراه لباس‌های چندرنگ یا لباسی با بافت‌های رنگی گوناگون باید از یک کیف تک‌رنگ خنثی استفاده کنید تا توجه را از لباس به سمت خود جلب نکند.
-اگر به لباس‌های مشکی و قهوه‌ای علاقه دارید، باید به سراغ کیف هایی بروید که رنگی هستند یا حداقل تکه‌های رنگی دارند. یک کیف آبی، زرد یا قرمز بیشتر با لباس‌های شما هماهنگ خواهد بود.
-برای افراد قد بلند سایز کیف چندان مهم نیست و می‌توانند هر نوع کیفی را انتخاب کنید.
-اگر چه سایز کیف بیشتر متاثر از مقدار وسایلی است که میخواهید با خود حمل کنید اما دقت کنید که اگر ریز اندام هستید کیف شما خیلی بزرگ نباشد.

– شکل اندام خود را تعیین کنید و ضعف اندام خود را بشناسید. با انتخاب کیفی مناسب میتوانید توجه را از نقاط ضعف خود بردارید.
-اگر شما بسیار بلند و لاغراندام هستید، یک کیف سایز بزرگ برای شما بسیار مناسب است. اگر درشت اندام و سنگین وزن هستید، از این نوع کیف‌ها خودداری کنید.
– کیف های بزرگ و حجیم، بیشتر مناسب دختران نوجوان است که وسایل زیادی با خود حمل می‌کنند.
-خانم‌هایی که کیف مستطیلی چمدانی شکل (چمدانک) به دست می‌گیرند، معمولا دوست دارند منحصر به فرد باشند و نظر و سلیقه خودشان را خیلی قبول دارند.