چه نوع دستکش چرمی بخریم؟

چرم ها با توجه به تنوع رنگ، سبکی و زیبایی که دارند بیشتر مورد توجه خانم ها قرار می گیرند و بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند فصل های پاییز و زمستان را با بارانی ها، کفش ها، کیف ها و دستکش های چرمی سپری کنند. باید برای راحتی بیشتر، به دنبال یک جفت دستکش چرمی بدون انگشت باشید یا اینکه به دنبال یک دستکش چرمی مناسب برای فرار از یخ‌زدگی دست‌ها به هنگام گرفتن فرمان یخ‌زده‌ی خودرو باشید؟ بهتر است برای دانستن این موارد  به نکات زیر توجه کنید.

 -توجه به منطقه‌ی آب و هوایی

اگر پاییز و زمستان شهر شما بارانی و بادی است، یک جفت دستکش چرمی از جنس پارچه‌ی کشمیری می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این دستکش‌ها با چرم‌های نرم و روغنی ساخته‌شده و روی آن‌ها با پارچه‌ی کشمیری نرم پوشیده شده است. این دستکش‌های چرمی مناسب ست شدن با یک کت بلند در یک روز بارانی هستند. درصورتی‌که هوا سرد و برفی باشد، یک جفت دستکش با پوست گاو انتخاب خوبی برای شماست. به هنگام خرید دستکش‌های چرمی مردانه به پهنا، مقاومت قسمت انگشت‌ها و نحوه‌ی دوخت دستکش در اطراف مچ دست دقت داشته باشید. به‌علاوه در هنگام خرید دستکش‌های زنانه‌ی مخصوص انجام کارهای بیرون از خانه نیز به این نکات توجه کنید. این دستکش‌ها دارای طراحی کوچک‌تر و مناسب دست بانوان هستند.

 _ انتخاب براساس ظاهر

قطعاً شما هم به دنبال دستکشی هستید که علاوه بر گرم کردن دست‌ها ظاهری مناسب داشته باشد. امروزه هم دستکش‌های مردانه و هم زنانه متناسب با مد روز پیش رفته و ظاهر زیبایی دارند. برای مثال دستکش‌های امروزی تنها در رنگ مشکی عرضه نشده و به خاطر ست شدن آن‌ها با لباس‌های زمستانی شما در رنگ‌های گوناگون در بازار یافت می‌شوند. امروزه برخی از دستکش‌های چرمی قابلیت کار با گوشی‌های لمسی را داشته و کاربر بدون نیاز به درآوردن دستکش‌های خود، علاوه بر حفظ گرمای دستانش، می‌تواند با تلفن خود نیز کار کند.

برای انتخاب بهترین دستکش باید نکاتی را در نظر داشته باشید:

  • اولین نکته در خرید یک دستکش دانستن نوع جنسی است که قصد دارید بخرید. توجه داشته باشید که چه نوع دستکش را می پسندید و از میان پشمی، چرمی، و بافتنی یک نوع را انتخاب کنید.

در میان انواع دستکش برای آقایان و خانم ها دستکش های چرمی می تواند بهترین گزینه باشد. دستکش های چرمی می توانند به رحتی دست شما را گرم کنند در حالی که زیبایی خوبی نیز دارند.

  • در انتخاب دستکش های چرمی حتما به اندازه آن ها دقت داشته باشید تا کاملا مناسب دست شما باشند. البته اگر مقداری دستکش را تنگ تر انتخاب کنید بهتر است چرا که پس از دو یا سه بار استفاده مقداری آزاد می شود.
  • در انتخاب طرح دستکش دقت داشته باشید،‌ انتخاب دستکش های ساده بهترین گزینه است چرا که چندین سال بدون توجه به طرح و کهنگی آن می توانید استفاده کنید. دستک هایی با طرح های مختلف خیلی زود قدیمی و کهنه می شوند.
  • در هنگام خرید به دوخت مناسب و سالم بودن دستکش دقت کنید. هر گونه پارگی و یا دوخت نامناسب  باعث زود خراب شدن دستکش می شود.
  • دقت داشته باشید تا دستکشی که انتخاب کرده اید تا بالای مچ شما را بپوشاند. همچنین به این نکته توجه کنید که دستکش های که یک قسمت کشی در انتهای آن ها وجود دارد بهترین گزینه هستند چرا که کمتر به هوای سرد اجازه ورود می دهند.