در ایران باستان، هر یک از روزهای ماه را به یکی از فرشتگان نسبت می دادند و نام سی روز ماه، به ترتیب عبارت بود از: روز نخست هرماه =اورمزد، روز دوم=وهمن(بهمن)، روز سوم=اردیبهشت، روز چهارم= شهریور، روز پنجم=سپندارمذ، روز ششم=خورداد(خرداد)، روز هفتم=امرداد(مرداد)، روز هشتم=دی به آذر،روز نهم=آذر،روز دهم=آبان،روز یازدهم=خور،روز دوازدهم=ماه،روز سیزدهم=تیر،روز چهاردهم=گوش(گئوش)،روز پانزدهم=دی به مهر،روز شانزدهم=مهر،روز هفدهم=سروش،روز هجدهم=روشن،روز نوزدهم=فروردین،روزبیستم=ورهرام(بهرام)،روز بیست و یکم=رام،روز بیست و دوم=باد، روز بیست و سوم=دی به دین، روز بیت و چهارم=دین، روز بیست و پنجم= ارد ،روز بیست و ششم=اشتاد،روز بیست و هفتم=آسمان،روز بیست و هشتم=زامیاد،روز بیست و نهم=مانتره،سپند(ماراسپند)،روز سی ام= انارام(انیران)

بنابر گاهشماری ایران باستان در هر ماه که نام ماه و روز یکی بود آن را جشن می گرفتند. و ایرانیان باستان مطابق سنت جشن های ماهیانه، در دومین روز از بهمن ماه جشنی به نام بهمنگان برگزار می کردند.بهمن از واژه اوستایی وهومن Vohumana گرفته شده است و فرشته این روز مظهر: نيك‌انديشی، نهاد پاك، خرد و دانش است.

با توجه به این که فرشته بهمن در جهان مادی نگهبان چهار پایان سودمند است در این روز از کشتن حیوانات و خوردن گوشت آن ها پرهیز می کردند.

نمادهای بهمنگان:

خروس، رنگ سفید و گل یاسمن سفید

جشنواره بهمنگان مارال چرم:

بهمنگان بزرگترین فستیوال خرید مارال چرم در سال است که با سابقه ای دیرینه، از مهمترین جشواره های مارال چرم نیز محسوب می گردد و هرساله از اول بهمن ماه لغایت هفته اول اسفند، در کلیه شعب فروشگاه‌های مارال چرم در سراسر کشور و فروش به صورت اینترنتی ادامه دارد.

همچنین در طراحی دکور فروشگاه های مارال چرم نیز از رنگ سفید که یکی از نمادهای بهمنگان است الهام گرفته شده است.

باتوجه به فرارسیدن مناسبت هایی چون ولنتاین، سپندارمزگان، روز پدر و مادر در بهمن و اسفندماه این جشنواره فرصتی مناسب و استثنایی است که می توانید هدایایی را که برای عزیزان خود درنظر گرفته اید با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب تهیه کنید.

علاقه‌مندان و مشتریان گرامی می توانند ضمن خرید، از تخفیفات ویژه ای که برای کلیه محصولات زمستانه این جشنواره در نظرگرفته شده بهره مند گردند.