نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از تاریخ ۹ الی ۱۲ آبانماه امسال شاهد برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری، رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی و صنایع وابسته بود .

اولین نمایشگاه بین المللی مراکز خرید، مجتمع های تجاری و رویکردهای نوین صنعت خرده فروشی و صنایع وابسته با عنوان ایران ریتیل شو ۲۰۱۹ با اهدافی نظیر: تربیت نیروی انسانی در حوزه های توزیع مویرگی، توجه به کیفیت خدمات و رویکردهای نوین این صنعت و تعامل با تجربه ها و دستاوردهای جهانی در زمینه خرده فروشی، استفاده از سیستم های کنترل کیفی محصول عرضه شده، ایجاد فضـای تفریحی برای گذراندن مدت بیشتری از وقت مشتریان در محوطه فروشگاه ها، انتقال تجربیات داخلی و بین‌المللی، همفکری پژوهشگران و دست‌اندرکاران صنعت مذکور و شرکت‌های فعال در این حوزه برگزار گردید.

در روز آخر این نمایشگاه  مدیران و مشاوران ارشد حوزه خرده فروشی، آقایان: سیدجلال حسینی خواه(مدیرعامل گروه تولیدی و صادراتی مارال چرم)، شاهین فاطمی(مدیر عامل چرم درسا)، مجید افتخاری(مدیرعامل عصر جدید)، سام ضرابی(مشاور بین المللی خرده فروشی)، علیرضا نخجوانی(مدیرعامل شرکت دایا مد) و علیرضا صفاری (مدیرعامل برند نادریان) به عنوان اعضای اصلی و سخنران در این رویداد حضور داشتند.

سیدجلال حسینی خواه درخصوص اهمیت تولید کالای باکیفیت اظهار داشت: گروه تولیدی و صادراتی مارال چرم با در اختیار داشتن جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و پیشرفته ترین دستگاه های برش در زمینه تولید محصولات چرمی، محصولات با کیفیت و قابل رقابت با بهترین مدلهای برندهای مطرح دنیا را تولید و به بازار ارائه کرده است.

همچنین برای این که مشتریان در شرایط سخت اقتصادی، به سوی مصرف کالاهای داخلی سوق یابند، کارخانه ها و شرکت های داخلی باید برای توسعه و خودکفایی، میزان تولید و کیفیت را افزایش دهند تا در صورت لغو تحریم ها و بازگشت برندهای خارجی به بازار ایران، مشتری ها  همچنان به برندهای ایرانی وفادار بمانند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باتوجه به این که صنعت خرده فروشی در ایران  به نسبت صنعت خرده فروشی جهان سابقه چندانی ندارد و بسیار نوپا می باشد برگزاری چنین نشست هایی در جهت افزایش دانش و اطلاعات در این حوزه می تواند مفید و کاربردی باشد.

در این نشست مواردی چون: عدم فضای مناسب و مخصوص برای برندهای ایرانی، شرایط ناعادلانه رقابت برندهای ایرانی، مشتری مداری، انتظارات مشتری، هویت و پرسونای برند، نقش کارمندان در برند،کپی برداری از نام برندهای معروف داخلی و… مطرح گردید.

علاوه براین، این نمایشگاه به ‌عنوان نخستین تجربه جدی در این زمینه می‌تواند در توسعه شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنعت خرده ‌فروشی کشور و بهبود علمکرد اقتصادی کشور در شرایط کنونی نقش موثری را ایفا کند.