تنها راه حضور پررنگ در بازار صادرات،تولید محصولات باکیفیت است

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز تنها راه موفقیت در حضور پررنگ در صحنه بازارهای صادراتی را در گرو توجه خاص به تولید محصولات با کیفیت و مشتری پسند عنوان کرد.

جلال حسینی خواه همزمان با “روز ملی کیفیت” اظهار کرد: عرضه انواع محصولات در شرایطی بازار پسند خواهد بود که در مسیر تولید علاوه بر توجه خاص به کیفیت از خلاقیت درطراحی،  ظرافت و جذابیت نیز برخوردار باشد.

وی گفت: ما در کشورمان در بحث طراحی از نیروهای نخبه و خلاق فراوانی برخورداریم و می توانیم ضمن توجه به کیفیت باخلق طرح های بسیار زیبا ، در بازار صادرات بین المللی رقابت درخور توجهی داشته باشیم.

*تقویت تعامل صنعت و دانشگاه 

حسینی خواه تحقق شعار تعامل صنعت و دانشگاه در بحث استفاده از فناوری نوین در تولید محصولات با کیفیت را گامی مهم درحضور فعال در بازار جهانی صادرات دانست.

وی تصریح کرد: باید  این باور در بخش تولید ما حاکم شود که حضور فعال در بازارهای صادراتی  مستلزم تقویت تعامل صنعت و دانشگاه است.

* ضرورت فاصله گرفتن بخش صنعت از تولید با روش های سنتی

وی یکی از مشکلات مهم برخی از تولید کنندگان را پافشاری در ادامه تولید محصول با روش های سنتی  ذکر کرد و با تاکید بر فاصله گرفتن از تولید با روش های کهنه و قدیمی گفت: در دنیای امروز فن آوری حرف اول را می زند و برای حضور دایمی در بازار های داخل و خارج از کشور چاره ای ندارم جز آنکه در خطوط تولید از تکنولوژی روز برخوردار شویم.

* ضرورت رهائی ازخام فروشی

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن‌ نساجی، پوشاک و چرم البرز در ادامه این گفتگو از خام فروشی چرم در بازار صادرات به عنوان یک معضل حاد نام برد و بر ضرورت دستیابی به راهکار مناسب برای رفع این معضل تاکید کرد.

حسینی خواه افزود: برای رفع این چالش از دولت درخواست داریم با حمایت از بخش تولید و ارائه تسهیلات کم بهره بستر را برای بهرمندی صنعت چرم از تکنولوژی روز دنیا مهیا نماید تا در صادرات انواع محصولات چرمی با ارز آوری بالا و حرکت در جهش تولید  تحول شگرفی را تجربه کنیم.

* توسعه صادرات نیازمند ایجاد تحول در دیپلماسی اقتصادی

وی همچنین ضرورت ایجاد تحول در دیپلماسی اقتصادی با هدف توسعه صادرات را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با تقویت رایزن های اقتصادی در خارج از کشور بستر مناسبی را معرفی و حضور فعال انواع کالاهای ایرانی در بازارهای صادراتی فرهم شود.

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن‌ نساجی، پوشاک و چرم البرز خاطر نشان کرد: در شرایطی که انواع محصولات مرغوب و بازار پسند در کشورمان به وفور تولید می شود ، با این حال در معرفی شایسته این محصولات در بازارهای صادراتی دچار ضعف هستیم.

حسینی خواه افزود: باید ساز و کاری تهیه و عملیاتی شود تا زمینه معرفی محصولات مرغوب تولید کشور در اقصی نقاط دنیا فراهم آید.

وی از معرفی محصولات به عنوان یک کار تخصصی نام برد و‌ گفت: ضروری است رایزنی های سفارت ایران در خارج از کشور برای معرفی محصولات ایرانی از کارشناسان مجرب و آشنا به امور تجارت و بازرگانی استفاده کنند