ما دست اندر کاران صنایع کفش، کیف و پوشاک چرمی و صنایع وابسته با هدف ارج نهادن به تجربیات بزرگان این صنعت، تجلیل از تلاش و دانش کارآفرینان جوان و ایجاد زمینه‌های تلفیق بین تجربه دیروز و دانش امروز و ارتقا جایگاه صنعت کفش و چرم در اقتصاد ایران سوگند ياد مى كنيم كه خود را موظف به اجراى منشور اخلاق حرفه اى ( فتوت نامه ) با توجه به موارد ذيل بدانيم .

۱) مشتريان

۱-۱)  ما با اعتقاد به اصل مشتری مداری ، توجه به پيشنهادات و پاسخگوئى به شكايات را تا حصول نتيجه وظيفه خود دانسته  و همواره مبنای ارزيابی عملكرد خود را ميزان رضايت مشتری می دانيم .

۲-۱)  ما در توليد و عرضه كالاى با كيفيت خود را متعهد به رعايت نظم ، آراستگی ، وقت شناسی و مسئوليت پذيری و استانداردهاى موجود و پرهيز از توليد كالا هاى فاقد هويت و غير شناسنامه اى مى دانيم.

۳-۱)  ما ارائه اطلاعات لازم به مشتريان را به منظور شناخت ويژگى هاى محصول از تعهدات حرفه ای خود می دانيم .

۴-۱)  ما شفافيت و صداقت در ارائه تبليغات را سر لوحه كارهايمان می دانيم .

۲) كاركنان

۱-۲)  ما آنچه را كه بر خود نمی پسنديم ، بر ديگران نيز نمى پسنديم و همواره مى كوشيم تا رفتاری منصفانه و عادلانه با كاركنانمان داشته باشيم.

۲-۲)  ما خود را متعهد می دانيم تا با ايجاد فضاى مناسب ؛ همكاران بتوانند دانش ، تخصص و تجربه خود را تبادل و توسعه دهند .

۳-۲)  ما اعتقاد داريم كه شايسته گزينى ؛ جانشين پرورى و كار گروهى و توجه به آموزش لازمه بقا و توسعه صنعت ما است.

۴-۲)  ما با تمركز برتشويق عملكرد خوب كاركنان و پرهيز از بزرگنمائى اشتباهات، امكان رشد استعدادها و فرصت نوآورى را برای كاركنانمان را فراهم می سازيم.

۵-۲)  ما با پرهيز ازشايعه سازی ،تهمت ، غيبت وخبرچينی و هر رفتارغير اخلاقى ديگر ، بدنبال محيط كاری سرشار از صميمت و نشاط هستيم.

۳) جامعه

۱-۳)  ما در نگهداری و حفاظت از منابع طبيعی كوشا بوده و تلاش خواهيم كرد تا تاثيرات نا مطلوب فعاليتهاي حرفه اي ما در محيط زيست به حداقل ممكن برسد.

۲-۳)  ما رعايت قانون و مقررات ، تعهدات و استانداردهای حرفه ای را وظيفه خود مى دانيم واز روشهای غير اخلاقی در توليد و عرضه محصول پرهيز مى كنيم.

۳-۳)  ما امانت داری و راز داری درباره همكاران در صنعت و صنف را از اصول اخلاقي حرفه اى مى دانيم و جز در مواردی كه در قانون مشخص شده ، هيچگاه در جهت منافع شخصي و گروهی به افشاء آن نمی پردازيم.

۴)  سهامداران و ساير ذينفعان

۱_۴)  ما سهامداران خود را، شايسته سودی پايدار و قابل قبول مي دانيم و همواره در تلاش هستيم كه با رويكردى اخلاقى بازده صنعت را در فضاى رقابت سازنده ارتقا دهيم.

۲-۴)  ما باور داريم كه استفاده از ظرفيت هاى موجود در صنعت با تاكيد بر تقويت همكارى و هماهنگى بين مديران و تشكلهاى مرتبط با صنعت به منظور توسعه منافع ملى يك ضرورت اخلاق حرفه اى است.

۳-۴)  ما دستيابى به منافع سهامداران و ساير ذينفعان را مقيد به رعايت اصول اخلاق حرفه اى مى دانيم.

۴-۴)  ما رعايت حفظ مالكيت معنوى وعدم كپى بردارى از مدل هاى همكاران را در عمل وظيفه اخلاق حرفه اى خود مى دانيم و براى ارتقاى نوآورى و خلاقيت از هيچ كوششى دريغ نخواهيم كرد