در راستای بزرگداشت روز صنعت و معدن

انقلاب صنعتي در زمينه‌هاي كشاورزي، ساختماني، دارویي، دفاعي، الكترونيك، بهداشتي و  همچنین وجود كاني‌هاي معدنی به عنوان مواد اوليه و خام از ارکان اصلي در اقتصاد هركشور شمرده مي‌شود. بديهي است كه اين‌گونه ثروت‌هاي خدادادي بايد به نحوي مورد استفاده قرار گيرد كه ضمن حفظ حقوق نسل‌هاي آينده و به كارگيري روش‌هاي اصولي ، حداكثر منافع از برداشت آن‌ها حاصل گردد.

شایان ذکر است که کشور ايران، با در اختيار داشتن منابع و ذخاير سوختي و هم‌چنين ديگر مواد معدني مورد نياز صنايع مختلف، از كشورهاي غني دنيا به شمار مي‌آيد.

در ایران، روز دهم تیرماه بر پايه‌ي مصوبه‌ي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، روز صنعت و معدن ناميده شده ‌است.

به همین مناسبت؛ سید جواد حسینی خواه رئیس هیئت مدیره گروه تولیدی و صادراتی مارال چرم در راستای بالا بردن سطح پیشرفت در صنعت و معدن کشور گفت: در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی كشور، بایستی بسیاری از مقررات مزاحم از میان برداشته شود كه طلیعه نتایج مثبت آن حركت به سوی جهش صادراتی خواهد بود. با ادامه و توسعه این برنامه مثبت، افزایش صادرات غیرنفتی- كه از سوی دیگر، به معنی توسعه كمی و كیفی و رقابت پذیری تولیدات كشور دربازار جهانی است- به صورت محور فعالیت های اقتصادی كشور در می آید و عزم ملی برای گسترش همه جانبه صادرات شكل میگیرد.

به این ترتیب صنایع موجود با حداكثر ظرفیت به كار مشغول شده و صنایع جدید ایجاد می گردد و مشكل بیكاری كه مهمترین مساله كشور محسوب می شود، همراه با كاهش تورم حل خواهد شد.

حسینی خواه خاطر نشان کرد: بعد از امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تمامی واحد های تولیدی به بهبود شرایط اقتصادی کشور و رونق بازار امیدوار شدند. البته صرف نظر از اینکه بدون برنامه ریزی دقیق و استراتژی بلند مدت نمی توان وارد عرصه صادرات شد. مجموعه مارال چرم به عنوان صادر کننده نمونه استان البرز در ۳ سال پیاپی، با برنامه ریزی دقیق در سال های گذشته توانست میزان صادرات خود به کشور های روسیه، قزاقستان، ایتالیا، استرالیا و دبی را افزایش داده و راه را برای صادرات به دیگر کشورها در آینده نزدیک هموار سازد.

وی افزود: به طور کلی رسیدن به اتفاق نظر و اتخاذ شیوه های هماهنگ شده برای توسعه صنعتی، اولین و مهمترین گام همكاری در هر دو بخش دولتی و غیر دولتی است. این پدیده مثبت و كارساز بر پایه همكاری و وحدت رویه ملی، می تواند جهش كمی و كیفی فعالیت های تولیدی صنعتی كشور را به ارمغان بیاورد.

رئیس هیئت مدیره گروه تولیدی و صادراتی مارال چرم اظهار کرد: شرکت مارال چرم از سال ۱۳۷۴ تا کنون در زمینه تولید، عرضه داخلی و صادرات محصولات چرمی باکیفیت به کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، ایتالیا و ترکیه فعالیت می کند. هم اکنون تمام محصولات این شرکت تولیدی از قبیل کیف و کفش، کاپشن، کمربند و… با چرم با کیفیت در داخل کشور تولید می شود.

حسینی خواه اضافه کرد: این شرکت با به کار گیری بیش از ۴۰۰ نفر از متخصصان و کارشناسان زبده ایرانی و با استفاده از آخرین تکنولوژی های تولید صنعتی مصنوعات چرمی، همواره کوشیده محصولاتی منطبق با بالاترین استانداردهای جهان را روانه بازارهای بین الملل کند.

وی با بیان اینکه در حال ساخت یک کارخانه تولید محصولات چرمی بزرگ هستیم، عنوان کرد: این کارخانه تولید محصولات چرمی کاملا صنعتی است که در استان البرز ساخته می شود که با بهره برداری از این کارخانه تولیدی برای بیش از یک هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

سیدجواد حسینی خواه در پایان خاطر نشان ساخت: افزایش صادرات غیر نفتی یکی از اهداف مهم اقتصادی کشور در سال های اخیر می باشد بنابراین موضوع فوق، دلیل مهمی مبنی بر حمایت بیشتر از تولید کنندگان وصادرکنندگان است که خوشبختانه دولت هم همواره حامی بخش خصوصی و واحدهای تولیدی بوده است