به کفش های چرمی خود “اتاق تنفس” بدهید و  اطمینان حاصل کنید که کفش های شما تهویه مناسب دارند.

اگر از فضای برای نگهداری کفش های چرمی خود استفاده می کنید باید قابل تنفس باشد.

یکی از خواص بی نظیر چرم خاصیت تنفس پذیری آن است. به این معنی که چرم مانند یک موجود زنده هوا را تنفس می کند و رطوبت درون را از طریق منافذ ریز خود بازدم می دهد.

به جای چسباندن کفش های خود در محلی که به راحتی از فرم خارج شده و آسیب ببینند، فضای مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهید.

قبل از اینکه کفش های فصل گذشته خود را در کمد ذخیره کنید، آنها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا از آلودگی و گرد و غبار روی سطح آن خلاص شود.

یک لایه نازک از مرهم چرمی ( محصولات مراقبت از چرم )  را بر سطح محصول چرمی خود آغشته کنید تا  دوباره اصلاح  و چرم  نرم تر  شود.

این نرم کننده را به طور سخاوتمندانه و مکرر استفاده کنید زیرا از ترک خوردن چرم جلوگیری و باعث دوام کفش می شود.

کفش های چرمی باید در یک منطقه کنترل دما نگهداری شوند که خنک و خشک باشد زیرا رطوبت زیاد و دمای بسیار گرم و سرد باعث از بین رفتن آن می شود.

چرم کفشها را با دستمال کاغذی بدون اسید برای کمک به حفظ شکل  روی  انها  بچسبانید.

کفش های پر شده را با پارچه  نخی بپوشانید ، قبل از اینکه آنها را در قفسه های کفش یا جعبه های نگهداری قرار دهید برای هر فصل قفسه مخصوص کفش وجود داشته باشد.

برای نگهداری  بوت و  چکمه های چرمی  به صورت ایستاده ذخیره کنید ، تا شکل خود را حفظ کنند.

برای افزایش عمر و ماندگاری کفش، بهتر است از جاکفشی با طبقات زیاد استفاده کنید تا با داشتن فضای بیشتر ، میان کفش ها فاصله قرار دهید ، زیرا رطوبت کفشهای دیگر منجر به خرابی کفش مورد نظر می شود.

ملاحظات و هشدارهای دیگر برای نگهداری کفش های چرمی

به طور دوره ای کفش های چرمی خود را از انبار خارج کنید و در معرض هوا  قرار دهید این می تواند به افزایش طول عمر کفش کمک کند

هرگز کفش چرمی را آویزان نکنید. کفش های شما همیشه باید صاف باشند.

اگر کفش های چرمی شما خیس شده است ، یک نقطه با تهویه مناسب پیدا کنید تا آنها را در هوا خشک کند. این بهتر از خشک کردن آنها  از طریق وسایل

گرمایشی  است  زیرا تغییر سریع از خیساندن به گرمای شدید می تواند چرم را خشک کند. هنگامی که این اتفاق می افتد ، به یک نرم کننده نیاز دارید.

اگرچه مراقبت از کفش هایتان مهم است اما لزوماً وقت گیر نیست.

برای دیدن کفش های  چرمی مارال  روی لینک  کلیک نمایید.

برای مشاهده کفش های مردانه مارال چرم  اینجا کلیک نمایید.

برای مشاهد کفش های زنانه مارال چرم  اینجا کلیک نمایید.