نکته اول

اگر سطح چرم بیش از اندازه خیس شد: آن را به آرامی خشک کنید. خشک کردن سریع چرم ساختار شیمیایی آن را تغییر می دهد و آن را به ماده ای سخت و سفت تبدیل می کند. دمای اتاق با هوای لطیف بهتر از حرارت دادن مستقیم با وسیله ای مثل سشوار عمل می کند. و با استفاده از قالب یا حتی با پر کردن محصول چرمی خود با روزنامه خشک، آن را تا زمان خشک شدن به حالت ابتدایی و اصلی خود نگاه دارید.

نکته دوم

اگر چرم بیش از اندازه خشک شد: با چیزی نمناک رطوبت را به آن برگردانید. از کرم یا واکس مخصوص چرمی که توسط تولیدکنندگان معتبر توصیه می شوند، استفاده کنید. کارشناسان معمولا روغن چرم (دوبین) را برای مصارف سنگین تر و کرم چرم را برای مصارف سبک تر مانند کیف چرمی توصیه می کنند.

نکته سوم

اگر چرم کثیف شد: تنها با استفاده از یک پارچه نمناک سطح آن را پاک و با استفاده از واکس های شوینده چرم آلودگی را از سطح آن برطرف نمایید. هرگز از صابون یا سایر شستشو دهنده های غیر استاندارد برای این کار استفاده نکنید.

نکته چهارم

کش آمدن و تغییر فرم چرم: اگر یک کیف را بیش از اندازه پر و لبریز از وسایل کنید، به مرور زمان شکل اولیه خود را از دست می دهد و هرگز خود به خود دوباره به شکل اولیه اش بازنمی گردد. اگر یک کیف چرمی را وقتی خیس یا بسیار نمناک است بکشید، این کش آمدن حتی سریع تر هم اتفاق می افتد. مراقب باشید که مقدار مناسبی از وسایل را در کیف چرمی خود بگنجانید، و مطمئن باشید در این صورت، محصول لوکس چرمی شما شکل خود را از دست نخواهد داد.
نکته پنجم

محصول لوکس چرمی خود را در پلاستیک نپیچید: چرم بیشتر از آن که شبیه یک بافت کاملا مرده باشد، شبیه به بافت زنده یخ زده ای است که همچنان برخی فعالیت های زیستی مانند تنفس را ادامه می دهد. بنابراین همچنان به کمی هوا نیاز دارد تا از رشد انواع کپک ها و باکتری های بی هوازی جلوگیری کند.