هفتمین همایش سالیانه مدیران گروه تولیدی و صادراتی مارال چرم، مورخ ۹۸/۰۴/۲۴ در دفتر مرکزی این شرکت با هدف آموزش مباحث نوین فروش، هم اندیشی در خصوص مسائل شرکت و تعیین سیاست ها و استراتژی سال جدید با حضور کلیه مدیران شعب و نمایندگی ها، مدیران بخش های: برندینگ، اجرایی، مالی، فروش لجستیک، تولید، تبلیغات وکارشناسان فروش این شرکت برگزار گردید.

این همایش ساعت ۸:۳۰ صبح با صرف صبحانه کاری در فضایی صمیمی آغاز گردید که انبساط خاطر اعضا را فراهم نمود و مدیران با یکدیگر دیدار تازه کردند.

در ابتدای این نشست، سیدجلال حسینی خواه مدیرعامل شرکت مارال چرم ضمن خیرمقدم به حضار، به مواردی چون اهداف و چشم انداز شرکت در سال جدید، نقش و اهمیت گردش مالی، تشریح شرایط اقتصادی کنونی کشور و ارائه راهکارهای موثر افزایش فروش پرداخت.

همچنین سیدجواد حسینی خواه رئیس هیات مدیره این شرکت به صورت تخصصی مبحث ارتقاء سطح فروش را تشریح کرد و در خصوص روش های پرزنت محصول در فروش حضوری توضیحاتی را ارائه نمود و در راستای این موارد اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر، پیرامون موضوعات مذکور پرداختند.

این جلسه با سخنرانی چهره‌های متخصص از جمله دکتر محمدصالح زعیم( مدرس دوره های: هدف گذاری، موفقیت و مدیریت زمان، دوره های روش ارائه موثر، دوره های توانمندسازی فردی)، خانم دکتر مهلا عباسی فر(مدرس دانشگاه)، مهندس علیرضا مس چی (مدرس و مشاور مدیریت کسب وکار، سیستم سازی، کوچینگ و فروش) با آموزش سرفصل هایی همچون: ارتباط موثر، شخصیت شناسی، مهارت های فروشندگی حرفه ای، ارتقا هوش هیجانی، توسعه ارتباطات، کسب مهارت های ارتباطی، تقویت و یادگیری مهارت‌های بهبود ارتباط با مشتریان، افزایش رضایت مشتریان، ایجاد مشتریان وفادار، مهارت های کوچینگ و… ارائه گردید و مباحث مطرح شده مورد استقبال حاضرین قرارگرفت.

 class=

در ادامه این نشست دکتر امین رودانی مدیریت بخش برندینگ و تبلیغات در مورد نقش و اهمیت برندینگ و تاثیر آن در آینده بازاریابی اظهار داشت : تصویر ذهنی برند و کیفیت خدمات بر ارزش ادراک شده مشتریان و ابعاد بازاریابی تاثیر مستقیم و بسزایی دارند. علاوه براین مدیران و ارائه‌کنندگان خدمات باید با تمرکز بر روی متمایز‌سازی برندشان در مقایسه با رقبا و همچنین بهبود کیفیت محصولات و خدمات، زمینه ایجاد پیوند بلندمدت با مشتریان را فراهم نمایند.

توجه مدیران هر شرکت به هویت برند در واقع پایه و اساس هر شرکتی است و سازمان ها با تعریف آن پیامشان را به شرکا، مشتریان و کارمندان خود می‌رسانند، پیامی که روشن می‌سازد آن‌ها چگونه سازمانی و با چه هدف هایی هستند. شرکت از این طریق تصویر ذهنی مطلوب خود، جایگاه خود را در ذهن مشتریان ترسیم می نماید. بنابراین برای این که یک برند باقی بماند باید به عواملی چون:هویت برند، تصویر برند و شخصیت برند توجه ویژه ای داشت.

 class=

علی اصغر سماواتیان مدیریت بخش فروش، در رابطه با موارد تاثیرگذار در فروش خاطرنشان کرد: قیمت گذاری صحیح و اصولی از مهمترین موارد تاثیرگزار در فروش است که عواملی چون برند، کیفیت محصول، هزینه های صرف شده و… در آن دخیل است بنابراین استراتژی قیمت گزاری به طراحی یک طرح عملیاتی نیازمند است. همچنین درخصوص، راندمان فروش، کنترل و تعادل موجودی انبار، عملکرد فروشگاه ها در سال گذشته به تفکیک گروه کالا نیز مطالبی را مطرح کرد.

علی رضا دولتی مدیریت واحد لجستیک پس از ارائه عملکرد سال گذشته این بخش، در خصوص شاخص های تحویل به موقع محصولات شرکت مارال چرم بیان کرد: سیستم milk run که منجر به کاهش هزینه های حمل و نقل، مسیر سفر و مصرف سوخت می گردد را الگوی کار خود قرار داده ایم و سعی کرده ایم همواره با برنامه ریزی صحیح و اصولی سریع ترین و ارزان ترین مسیر را برای انتقال محصولاتمان درنظر بگیریم.

محمدحسین خداپرست مدیریت واحد مالی در خصوص راه کارهای مالی در دوران تحریم و راهکارهای رفع آن  عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور و بحران مالی که در پی آن به وجود آمده سعی کرده ایم با استفاده از طرح کارتینو بانک انصار که در این طرح به تولیدکنندگان امتیازی داده شده تا حدود زیادی بر مشکلات مالی به وجود آمده فائق آییم. در این طرح که پس از معرفی نمایندگان توسط شرکت به بانک انصار و انجام مراحل کاری مربوطه، وامی در قالب یک کارت اعتباری برای آنها صادر می گردد که با استفاده از این کارت ضمن کاهش ریسک های اعتباری کسب و کار، مزایای خاصی به نمایندگان ارائه میگردد که در نتیجه به مرتب شدن نقدینگی نمایندگان کمک می کند.

قابل ذکر است در این جلسه راهکارهایی عملی برای نیل به اهداف مطرح شده نیز ارائه شد و کتابهای آموزشی مرتبط با موارد مطرح شده به حضار تقدیم گردید.

 

و در پایان، اختتامیه این همایش با برگزاری مراسم مفرح و ضیافت شام که در خارج از شرکت ترتیب داده شده بود به اتمام رسید.

 class=