یه گزارش روابط عمومي برند مارال چرم، سید جلال حسيني خواه، مدير عامل شركت مارال چرم، با حضور در کلاس درس جامعه‌شناسی کار و شغل در دانشگاه خوارزمی به عوامل موفقیت انسان در عرصه کارآفرینی اشاره و تاکید کرد: تلاش مستمر و بی‌وقفه در زمینه رشته‌ مورد علاقه ، حس خوب و نیاز به کار، داشتن انگیزه بالا و روحیه قوی، تلاش برای دستیابی به پیشرفت و موفقیت، جسارت در گذشتن از موانع به شما کمک می‌کند تا تبدیل به یک کارآفرین شوید.

حسینی خواه اظهار کرد: براي کسب موفقیت در  كار بايد به حرفه و يا شغل خود علاقه داشته باشيد؛ چون اين علاقه سبب رویش انگيزه براي پيشرفت در درون فرد خواهد شد. متأسفانه بسياري از دانشجويان فقط براي كسب مدرك دانشگاهي در كلاس درس شركت مي‌كنند و هيچ انگيزه‌اي براي افزايش دانش و آگاهي خود ندارند. این در صورتی است که در حال حاضر كساني جذب بازار كار مي‌شوند كه ضمن داشتن مدرك دانشگاهي، دارای مهارت کافی در حرفه خود نیستند.

این فعال صنعت چرم کشور افزود: ۲۰ سال پیش از طریق شاگردی زیر نظراستادی متبحر، فعالیت در زمینه چرم‌دوزی را شروع کردم و اکنون با راه‌اندازی مجموعه مارال چرم با بیش از ۴۰۰ نیروی متخصص و کارشناس زبده ایرانی و استفاده از آخرین تکنولوژی‌های تولید صنعتی مصنوعات چرمی، گام های خود را در راستای صنعت چرم کشور برمی دارم.

حسینی خواه با یادآوری اینکه در ابتدای فعالیت خود؛ یک کارگاه ۳۰متری، یک بسته چرم و یک چرخ خیاطی که با شرایط چکی خریداری شده بود، آغاز به کار کرده است، گفت: براي شروع كار، وجود سرمايه و نيروي انساني ملاک نیست، بلكه با پشتكار و انگيزه براي پيشرفت كار مي‌توان پله‌هاي ترقي را پیوسته طي كرد.

مدیرعامل شرکت مارال چرم افزود: شرکت صادراتی مارال چرم از سال ۱۳۷۴ تا کنون در زمینه تولید، عرضه داخلی و خارجی محصولات چرمی باکیفیت به کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، ایتالیا و ترکیه فعالیت می‌کند. در ابتدای این مسیر، فعالان این صنعت ارتباط با كشورهاي دیگر را كاری سخت و دشوار مي‌دانستند اما با تلاش و جسارت، مجموعه مارال چرم توانست با كشورهاي ديگر همكاري داشته باشد.

مدير عامل شركت مارال چرم در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: تعهد يك مسئول در محيط كار براي موفقیت آن شخص بسيار قابل اهمیت بوده و يك كارآفرين، فعاليت خود را معطوف به همان كاري كه از وی خواسته‌اند نمي‌كند؛ بلكه هميشه مسيرهايي را براي ايجاد خلاقيت و بهتر انجام دادن آن جستجو می کند.

سیدجلال حسيني خواه تصريح كرد: براي اينكه در يك حرفه موفق باشيد، نياز نيست حتماً مسيري كه در آن آزمون و خطا است، طي كنيد بلكه گاهي مي‌توان از راهكارهای ديگران ايده گرفت و آن را مقدمه كار خود قرار داد.

وي يادآور شد: در هر حرفه‌اي كه هستيد بايد نقاط ضعف و قوت خود را بررسی و آنها را شناسايي كنيد، همچنين مي‌توان دلايل موفقيت و يا شكست رقيبان را بررسي و از آن، براي پيشرفت كار استفاده نمود.

حسینی خواه در پايان گفت: يك مدير براي اين‌كه جايگاه شغلي خود را حفظ كند بايد هميشه نسبت به حرفه خود احساس مسئوليت داشته باشد و پشتكارش نسبت به روز اول كاهش پيدا نكند. یعنی با همان انرژي روز اول براي توسعه و پيشرفت خود تلاش کند و اگر مي‌خواهيد در حرفه خود پيشرفت داشته باشيد بايد به كساني كه با آنها در ارتباط هستيد وفادار باشيد و روابط خود را حفظ كنيد.