سالروز میلاد مسعود کیمیایی کارگردان و نویسنده مطرح و پیشکسوت کشور در تاریخ ۷ مرداد در رستوران گردان برج میلاد برگزار شد.

سالروز میلاد خالق قیصر و سلطان
هفتاد و هشتمین سالروز تولد مسعود کیمیایی، خالق فیلم های ماندگار با حضور دوستدارانش و چهره های مشهور هنری کشور، همچون: داریوش مهرجویی، سیروس الوند، پوری بنایی، محمدرضا فروتن، سامان احتشامی، پرویز پورحسینی، پولاد کیمیایی، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی، اسحاق خانزادی، علیرضا کمالی و منوچهر اسماعیلی برگزار شد و کلیه مدعوین در سخنانی کوتاه خاطراتی را درباره مسعود کیمیایی بیان کردند.

 class=

مسعودکیمیایی، ناشناخته ای در میان شناخته شده ها
مسعود کیمیایی فیلم ساز، شاعر و رمان نویس ایرانی،در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۲۰ در خیابان شهر ری تهران متولد شد.
او با کارگردانی فیلم بیگانه بیا، در سال ۱۳۴۷ وارد سینما شد سپس در سال ۱۳۴۸ با ساخت فیلم قیصر شناخته شد.
وی با تجربه ای۴۰ ساله در سینما توانسته است کارگردانی و نویسندگی بیش از ۳۰ فیلم سینمایی را طبق دغدغه های ذهنی و اصولی که به آن اعتقاد دارد بسازد و در رزومه کاری خود قرار دهد.

 class=

مهمانی ویژه  از نسل اول کارگردانان سینمای ایران
داریوش مهرجویی، کارگردان سرشناس ایران و از پیشگامان موج جدید سینما در دهه ۴۰ خورشیدی، بعد از مدت‌ها غیبت در رویدادهای سینمایی، در مراسم تولد مسعود کیمیایی حاضر شد.
داریوش مهرجویی که مهمان ویژه این مراسم بود، درباره ارتباطش با کیمیایی، خاطرات خوش روزگار گذشته شان، کارهای جاودانه و انقلابی که در سینمای ایران بپا کردند سخن گفت و از دیدن چهره های جدید ابراز خوشحالی و امیدواری کرد و در پایان برای کیمیایی آرزوی موفقیت و سربلندی داشت.

 class=

هدیه ای نفیس و ماندگار
گروه تولیدی و صادراتی مارال چرم، یک کت چرمی منحصر به فرد را به عنوان هدیه و به رسم یاد بود به وی تقدیم کرد و مقرر گردید که مسعود کیمیایی جهت دوخت یک کت چرم سفارشی، مطابق با سلیقه ایشان در اسرع وقت در این مجموعه حضور یابند.

 class=