اگرچه رها کردن کیف دستی حاوی محتویات روزانه برای استفاده در روز بعد وسوسه انگیز است، اما به جای این کار، زمانی را برای خالی کردن کامل کیف اختصاص دهید تا از پیچ و تاب و دفرمه شدن آن جلوگیری کنید.

وقتی کیف خالی شد، شما می توانید با پر کردن آرام دستمال کاغذی بدون اسید و ساده به حفظ شکل اصلی کیف دستی کمک کنید.

اگر برنامه دارید تا کیف را در انبار برای مدت زمان مشخصی، مثلا تا فصل بعد رها کنید، ممکن است دوست داشته باشید تا زمانی را پیچاندن قسمت های سخت مانند زیپ ها و قلاب ها در داخل دستمال کاغذی نازک اختصاص دهید تا از ایجاد علامت توسط آنها بر روی چرم جلوگیری کنید.

مرحله بعدی انبار کردن، به نگهداری خود کیف مربوط می شود که بهتر است در داخل کیسه پرزدار قرار داده شود این کیسه باید به اندازه مناسب بریده شود تا مانع از پیچ خوردگی و له شدن کیف گردد.

اگر کیسه پرزدار مخصوص ندارید، می توانید از جایگزین ایده آلی مثل روبالشی پنبه ای سفید استفاده کنید (پارچه های رنگی ممکن است روی سطح چرم انتقال داده شوند).

وقتی کیف را مورد محافظت قرار دادید، باید آن را در مکانی دور از تابش مستقیم آفتاب و منابع مصنوعی گرما قرار دهید.

مطمئن شوید که کیف به جای اینکه آویزان باشد باید روی پایه خود قرار گیرد، چون آویزان شدن می تواند باعث کشش دسته های کیف شود.

علاوه بر این، به انتخاب نقطه ای توجه داشته باشید که به اندازه کافی بلند است تا به دسته های کیف اجازه دهد تا بدون مانع بایستند. انتخاب مکان هایی با ارتفاع کم می تواند باعث خمیدگی یا از شکل افتادن آنها شود.

وقتی شما به این شکل از کیف دستی خودتان در خانه مراقبت می کنید، مهم است که این ملاحظات را به سایر محیط ها نیز تعمیم دهید.

با خرید نوعی از کیف های دستی که حاوی قلاب هستند، می توانید با خیال راحت کیف را از دستان خود دور کنید و آنها را از کثیفی، سطوح و کف های زبر دور نمایید.