آیین تجلیل گروهی از خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات، طی مراسمی در روز خبرنگار در مجموعه تولیدی و صادراتی مارال چرم در استان البرز (کرج) برگزار شد.
در این برنامه، همزمان با فرارسیدن ۱۷ مرداد ماه و روز خبرنگار، مارال چرمی ها به منظور قدردانی از فعالیت این گروه از جامعه که تاثیر بسزایی در اطلاع رسانی و آگاهی مردم دارند، از آنها دعوت کردند که طی مراسمی، این روز بزرگ را پاس بدارند.
در ادامه ضمن خوش آمدگویی به خبرنگاران و تبریک روز خبرنگار به این عزیزان، قسمت های مختلف تولیدی مجموعه را بازدید نموده و با محصولات مختلف مارال چرم و نحوه تولید آنها آشنا شدند.
در پایان این بازدید، آقای سیدجواد حسینی خواه، قائم مقام محترم مدیرعامل با بیان اینکه خبرنگاران مانند سایر مجموعه های فعال در کشور به کار تولیدی مشغول هستند و موانع و مشکلات این قبیل کارها را می دانند، گفت: اهمیت اشتغال آنها در جامعه بر کسی پوشیده نیست و شرکت مارال چرم نیز در طول ۲۱ سال فعالیت خود بدون هیچگونه چشم داشتی در جهت اشتغال زایی و کسب درآمد گام برداشته است.
حسینی خواه با اشاره به اینکه امید است روزی برسد که همگان با نگاه ملی و به منظور دستیابی به موفقیت روز افزون در راستای پیشرفت اقتصاد کشور قدم بردارند.
قائم مقام شرکت مارال چرم با بیان اینکه ارج نهادن به صنایع دستی به عنوان یک صنعت نقش مهمی در شناساندن کشور در سطح جهانی دارد؛ گفت: در شرایط امروز با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر کشور، بسیاری از مجموعه ها تعدیل نیرو داشته اند و باید از گروه های تولیدی موفق مانند مارال چرم که حرفهای زیادی برای معرفی صنعت چرم ایران در سطح دنیا دارد، حمایت کرد.
وی با برشمردن این نکته که صنعت چرم از سطح اشتغال زایی بالایی برخوردار است، افزود: تسهیل در روند صادرات و نبود سرمایه در گردش را از مشکلات مهم پیش روی این صنایع تولیدی کشور دانست و گفت: تولیدکنندگان باید برای پیشرفت هرچه بیشتر حمایت شوند.
حسینی خواه توضیح داد: وقتی مجموعه ای با کارآفرینی و افزایش تعداد نیروهای فعال در بخش های مختلف تولیدی خود گام برمیدارد باید از آن در شاخه هایی مانند توسعه صادرات حمایت کرد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این مجموعه همکاری می کنند، گفت: با احتساب اشتغال زایی غیر مستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه بیش از یکهزار نفر با فعالیت شرکت مارال چرم مشغول به کار شده اند.
ایشان با بیان اینکه اگر برندها رشد پیدا کنند، در کنار آن مجموعه های تولیدی زیادی که وابسته به این صنعت هستند، پیشرفت چشم گیری خواهند داشت، ادامه داد: خوشبختانه استان البرز در صنعت چرم در کشور سرآمد است.
قائم مقام شرکت مارال چرم در مورد ارایه تسهیلات برای احداث کارخانه و یا توسعه مکان های تولیدی این مجموعه موفق صنعت چرم کشور بیان کرد: رایزنی هایی با یکی از بانک های کشور انجام داده ایم تا در راستای راه اندازی تولیدی های کوچک و شعبه های جدید با ما همکاری کنند.
حسینی خواه در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ فروشگاه داخلی در کشور زیر نظر مارال چرم فعالیت می کنند ، افزود: در کشورهای قزاقزستان و ایتالیا یک فروشگاه شرکت فعال است و با کشور استرالیا نیز در زمینه فروش محصولات برند شرکت مارال چرم همکاری داریم و در ادامه به دنبال افزایش تعداد شعبه های فروش در کشورهای خاورمیانه هستیم.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا چشم اندازی برای تبدیل ایران به هاب صادرات محصولات چری به منطقه وجود دارد یا خیر، این امر را منوط به جزئیات اقتصادی و هزینه تولید و صادرات دانست و تاکید کرد در صورتی که به لحاظ اقتصادی این امر به صرفه باشد، شرکت چری در آینده چنین ظرفیتی را به کار خواهد گرفت.