Black Friday یا جمعه سیاه نامی غیررسمی برای اشاره به آخرین جمعه ماه نوامبراست که آغاز فصل خرید کریسمس نیز محسوب می شود .

اصطلاح بلک فرایدی یا جمعه سیاه تا حدود دهه هشتاد میلادی و پس از آن در ایالات متحده امریکا یا سایر نقاط جهان شناخته شده نبود و کاربرد زیادی نداشت اما امروزه تقریبا این رویداد در تمام دنیا به رسمیت شناخته شده و بسیاری از فروشگاه و برندها در این روز با تخفیف بسیار محصولات خود را عرضه می کنند و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

و تمامی مردم  برای خرید در این روز راهی فروشگاه‌ها شده و صف‌هایی طویل تشکیل می‌دهند. معمولا در این روز مشتریان بسیار زیادی برای خریدن اجناس تخفیف خورده به فروشگاه‌ها هجوم می‌برند.

حتی در برخی موارد گزارش‌هایی مبنی بر خشونت و درگیری بین مشتریان برای خریدن کالاهایی که تخفیف‌های بسیار زیاد داشته‌اند هم به چشم می‌خورد.

زمان فروش ویژه بلک فرایدی:

جمعه سیاه یا بلک فرایدی چندسالی است که در ایران و کشورهای همسایه نیز باب شده است و فروشنده ها تخفیفات مناسبی را روی تمامی اجناسشان اعمال می کنند، از این رو فروشگاه اینترنتی و کلیه شعب گروه تولیدی و صادراتی مارال چرم، در تاریخ ۷  و ۸ آذر، به مناسبت بلک فرایدی کمپینی را با عنوان فقط امروز فردا با تخفیفات تا ۴۰درصدی بر روی کلیه محصولات آغاز کرده است تا کلیه مشتریان عزیز بتوانند یک خرید استثنایی و بی نظیر را تجربه کنند.